A magyar autósok hetven százaléka öt éven belül lecserélné az autóját, de benzines autót már csak feleennyien vennének – derül ki az EY felméréséből.
A nemzetközi tanácsadó cég reprezentatív kutatásában 533-an vettek részt, a kérdőívekre húsz és hatvan év közötti aktív autóhasználók válaszolhattak 2021 novemberében. A felmérés szerint a megkérdezettek 26 százaléka vásárolna hibrid hajtású gépkocsit, kilenc százalékuk elektromost, nyolc százalék dízelüzeműt. A 2020-as visszajelzésekhez képest a benzines autók népszerűsége hét, a dízeleké nyolc százalékponttal csökkent, ugyanakkor a hibrideké nyolc, az elektromosoké pedig három százalékponttal nőtt.
A cserénél az ár meghatározó szempont, de a leendő vásárlók fontosnak tartják a biztonságot és a gazdaságos üzemeltetést, emellett a tapasztalataikat is mérlegelik, amikor járműtípust választanak. A márkahűség leginkább az alacsony szervizdíjakon és a hűségprogramokon múlik. Használt autó vásárlásakor 61 százalék figyelembe veszi a futásteljesítményt is. Az elemzők szerint ezzel függ össze, hogy 43 százalék hivatalos kereskedéstől vásárolna.
A felmérés kitért az autócserék fedezetére is. Saját forrásból 55 százalék vásárolna, a többiek kölcsönt vennének föl. A harminc év alattiak akár egy évet is várnának a gépkocsijukra, az idősebbeknek alig az ötöde volna ilyen türelmes, inkább készletről választana, illetve kompenzációt kérne a várakozásért – tették hozzá.
Az EY szerint a gépjárműkereskedők sikere elsősorban azon múlhat, mennyire ismerik a vevői igényeket, hiszen a vásárlók csoportjai között nagyok az eltérések. Hatékony kiszolgálásukhoz hozzájárulhatnak az ügyfélkapcsolat-kezelő rendszerek, valamint az értékesítési hálózat teljesítményének elemzése – mutat rá az EY a közleményben.